داود مهابادی مربی که به رغم سالها فعالیت در لیگ های دسته اول و برتر، آخرین موفقیت اش را به یاد نمی آوریم، رسماً سرمربی فجرسپاسی شد.

به گزارش تابناک ورزشی،‌ داود مهابادی، سرمربی پیشین تیم شهرداری ماهشهر پس از فسخ قرارداد با این تیم، بلافاصله به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال فجرسپاسی انتخاب شد تا بار دیگر به شیراز برگردد. او فصل گذشته در برق جدید ، نساجی قائمشهر و سیاه جامگان کار کرده بود و از هر دو تیم جدا شد. نساجی بعد از اخراج مهابادی، با نکونام اوج گرفت و به لیگ برتر صعود کرد و شاید اگر نتایج مهابادی نبود، خیلی راحت تر به لیگ برتر می رسید.

این مربی جوان که معمولا بدون حتی کسب نتایج متوسط ، بین تیمهای لیگ دسته اول جابجا می شود، در عین جوانی رکوردی عجیب در جابجایی و انتقال بین باشگاهها از خود بر جای گذاشته است. مهابادی در باشگاه های راه آهن، تربیت یزد، فجرسپاسی، پیام مشهد، گهر زاگرس، مس سرچشمه ، استقلال اهواز، پاس همدان، آلومینیوم اراک، برق جدید شیراز، نساجی قائمشهر، سیاه جامگان مشهد و شهرداری ماهشهر مربیگری کرده است و دلیل اینهمه تغییر ، اغلب برکناری یا کناره گیری بخاطر عدم نتیجه گیری لازم بوده است!

نکته جالب اینجاست که بیشتر تیمهایی که مهابادی سرمربی شان بوده است، اکنون منحل شده و واگذار شده اند و دیگر وجود خارجی ندارند! مشخص نیست مهابادی با چنین کارنامه ضعیفی چرا تا این اندازه مشتری و خواهان دارد و اغلب اوقات حتی یکی دوهفته نیز از بیکاری اش نمی گذرد؟! این درحالی است که مربیان پرانگیزه و با دانش زیادی هستند که از لحاظ کارنامه دوران بازی هم به مراتب از مهابادی و امثال او بالاتر هستند اما سالهاست منتظر یک پیشنهاد مانده اند و هیچ فرصت کاری نصیب شان نمی شود! 

گویا این مربی برخی نمونه های شبیه وی، از برتری خاصی نسبت به سایر مربیان شایسته بهره می گیرند که همواره دارای تیم هستند و به اصطلاح روی زمین نمی مانند!  مهابادی پس از مجید صالح و اسماعیل زارع سومین سرمربی این فصل فجری‌ها در لیگ دسته اول است. تیم فجر با 14 امتیاز در مکان دهم جدول رده بندی لیگ دسته اول قرار دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا